Magnezowa kąpiel

Magnezowa kąpiel

Magnez to pierwiastek, który ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Jego niedobór może mieć związek z pojawieniem się takich problemów jak np. skurcze mięśni, wysokie ciśnienie krwi, zaburzenia snu, zaparcia czy też silne bóle głowy, migreny. Z niedoborem magnezu wiąże się też osłabiona kondycja włosów – problemy z wypadaniem włosów oraz łamliwość paznokci.

Jak zadbać o odpowiedni poziom magnezu?
W tym przypadku warto zadbać oczywiście o naszą dietę – w naszym codziennym menu powinny znaleźć się zielone warzywa (m.in. awokado, jarmuż, szpinak, rukola) oraz owoce – np. banan. Ponadto dużo magnezu znajduje się w: orzechach włoskich i orzechach nerkowca, soczewicy i ciecierzycy, migdałach, kiełkach pszenicy, pestkach dyni oraz w kaszy gryczanej. Pamiętajmy też o piciu wody mineralnej.

Idealnym rozwiązaniem na szybkie, a przede wszystkim skuteczne wyrównanie poziomu magnezu, jest wykorzystanie soli Epsom (sól gorzka), czyli siarczanu magnezu. Nasz organizm najlepiej wchłania go przez skórę! W ten sposób przyswaja się go aż w 70%. Dlatego warto sól Epsom dodać do kąpieli lub do miski z wodą, w której będziemy moczyć stopy:

1. Kąpiel magnezowa – na wannę wody (o temp. ok. 37C) wsypujemy 250 g soli. W tak przygotowanej kąpieli warto poleżeć minimum 20 minut. Na koniec powinniśmy spłukać ciało czystą wodą.

2. Kąpiel stóp – w misce z ciepłą wodą rozpuszczamy ok. 200 g soli Epson (na ok. 5 litrów wody). Stopy moczymy ok. pół godziny, trzymając je zamoczone po kostki.