Domowe mleko jaglane

Domowe mleko jaglane

O mleka roślinne pyta teraz coraz więcej osób. Do wyboru mamy mleko sojowe, migdałowe, owsiane, ryżowe, gryczane oraz kokosowe. Są łatwostrawne i stanowią idealny zamiennik dla osób cierpiących na nietolerancję laktozy czy kazeiny. Jednym z najłatwiejszych, ale co równie ważne – jednym z najtańszych rozwiązań jest przygotowanie mleka jaglanego. Jest kremowe, gęste, zawiera żelazo, miedź oraz witaminy z grupy B. Możemy je osłodzić miodem, ksylitolem, syropem z agawy lub suszonymi daktylami. Dla smaku możemy też dodać kawałek laski wanilii.

Jak przygotować domowe mleko jaglane?
Składniki:
– 1,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej,
– 1/3 szklanki migdałów bez skórki lub nasion słonecznika,
– 1 daktyl,
– mała szczypta soli morskiej lub himalajskiej,
– 2,5 szklanki wody źródlanej,
*opcjonalnie szczypta kardamonu.

Przygotowanie:
– Przepłukaną wrzątkiem kaszę jaglaną gotujemy około 10 minut, następnie zostawiamy na 10 min. pod przykryciem, aby mogła wchłonąć wodę.
– Do ugotowanej kaszy dodajemy migdały lub nasiona słonecznika, daktyla oraz sól. Dolewamy wodę źródlaną i wszystko blendujemy.
– Całość przelewamy przez sitko.
Gotowe!

Mleko możemy przechowywać do 4 dni w lodówce.

*”Jaglany detoks”, J. Zaremba, Pascal, Bielsko-Biała 2015